sobota, 2 marca 2013

Słoneczna sobota, gwieździsty piątek



Na początek może powiem, jakiego sprzętu konkretnie używam. Zdjęcia, gdy nie mam pod ręką aparatu - lustrzanki robię po prostu telefonem komórkowym. Część z nich ląduje zazwyczaj na Instagramie lub na dysku mojego komputera. Natomiast z Nikona D70s korzystam, gdy jestem bardziej zorganizowany. Nie zawsze jestem w stanie nosić ze sobą dodatkową torbę :P Mimo że jest to już kilkuletni sprzęt robi naprawdę ładne zdjęcia. Dostałem go kilka lat temu na gwiazdkę i na początku nie byłem z niego zadowolony, gdyż jako dziecko sądziłem że aparat fotograficzny powinien być mały 

i lekki. Zdanie zmieniłem, gdy dowiedziałem się o czyś takim co zwie się: "ustawienia manualne - tryb M". Nie oznacza to że zawsze korzystam z ustawień całkowicie manualnych. Pozwala mi to jednak na osiągnięcie takie efektu jaki chcę uzyskać ja, a nie oprogramowanie aparatu :) Korzystam z obiektywu  Nikkor 18-70 AF-S 1:3.5-4.5G oraz pierścieni makro. Dodatkowo lubię też stosować lampę SB-600. 
I na tym zasoby moje sprzętu się kończą, aha no jeszcze oczywiście statyw i wężyk spustowy ;) 
do ułatwienia robienia zdjęć w nocy, makro i zdjęć "malowanych światłem" Wszystko to opiszę w następnych postach.


Tymczasem przedstawiam moje wczorajsze zdjęcie, które kompletnie moim zdaniem prześwietliłem, lecz po obróbce okazało się, że "coś widać" - tylko co? :) Jutro następne, mam nadzieję, że wyjdą znacznie lepsze. Czas naświetlanie wynosił co najmniej kilka minut, jak widać za dużo ;p

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz