niedziela, 3 marca 2013

Mało światła na dworze, dużo w domu?

Niestety, wieczorna pogoda mi nie dopisała i nie byłem w stanie zrobić żadnego zdjęcie nocnego nieba.  Poprzednie było przykładem, czego należy się wystrzegać przy zdjęciach gwiazd. Przede wszystkim - miasta. Nawet najmniejsza lampka w oddali przy bardzo dużym czasie naświetlania może zepsuć całe zdjęcie.
Przeciwieństwem do zdjęć nocnego nieba są zdjęcia makro. Do nich przydatne jest jak najwięcej światła, bo wtedy można ustawić krótki czas naświetlania, aby zdjęcia nie były poruszone. Nie ma się z tym problemu, gdy posiada się statyw, jednak nie zawsze można go użyć. Cudeńka tworzone przez moją siostrę bardzo mnie zainteresowały, więc postanowiłem je sfotografować.
Użyłem pierścieni makro, dużego otworu przysłony, statywu i dwóch lampek biurkowych, które ustawiłem w taki sposób aby dobrze oświetlić przód z każdej "słodkości" i pozbyć się niepożądanego cienia :)
Oczywiście makro stosuje się chyba najczęściej z myślą o kwiatach. Nie trzeba trzymać się sztywno zasad kompozycji aby obiekt zainteresowania znajdował się w punkcie krzyżowym, a nawet często wskazane jest aby umieszczony został w centrum kadru - przykłady:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz